Kosár 0

Úgy látszik a kosarad üres!

0

JúL

08

0 hozzászólás

Érdekes döntések a Fallout 76-ban

A készítők biztonságba akarják helyezni a kezdő játékosokat, akiket egy bizonyos szintig nem is lehet majd megölni. De nem fognak ezzel visszaélni?

A Bethesda meglehetősen nagy port kavart a Fallout 76 bejelentésével. A játék ugyanis a nagy múltú sorozat történetében elsőként lényegében MMORPG-ként fog megjelenni idén ősszel. Míg a korábbi epizódokban mindig csak egymagunk játszhattunk az MI által vezérelt és benépesített poszt-apokaliptikus világban, addig most minden ott felbukkanó szereplő egy másik játékos lesz.

 

Ezzel finoman szólva sem nyerték el a rajongók tetszését, de persze ez nem tántoríthatja el a fejlesztőket a projekt elkészítésétől. A Fallout 76 tehát szakítva a hagyományokkal egy online RPG-FPS lesz, ám ez több érdekes kérdést is felvet. Ezek egyike, hogy mi lesz a kezdő játékosokkal. Az ilyen alkotásokban ugyanis rendszeresen előfordul, hogy a már magasabb szinten lévő játékosok előszeretettel vadásszák le a gyengébbeket némi XP és loot reményében. Mivel a Fallout 76-ban (a fejlesztők reményei szerint) nyüzsögni fognak körülöttünk a játékosok, adott a kérdés, hogy hogyan előzhetik meg ezt a jelenséget, hogy így minél több játékost meg is tudjanak tartani.
 


Erre találták ki, hogy az ötös vagy az alatti szinten álló játékosok a PvP (játékos a játékos elleni) csatákban nem halhatnak meg. Az ötlet nem rossz, csakhogy mi akadályozza meg a kevésbé sportszerű játékosokat, hogy ne készítsenek újabb és újabb karaktereket, hogy azokkal folyamatosan a „halhatatlansági küszöb” alatt maradva megkeserítsék a nagyobbak életét? Erre lenne megoldás, ha ötös szint alatt ők sem vehetnék el mások életét, legfeljebb küldetésekre indulhatnának, hogy ott fejlődjenek tovább.

 

Szintén érdekes kérdést vet fel a gyorsutazás lehetőség, amely az előző epizódokhoz hasonlóan itt is szerepelni fog. Sokan ugyanis attól tartanak, hogy ezzel megint eszköz kerül a rosszindulatú játékosok kezébe. A fejlesztőknek két dolgot kell megoldania, ebből az egyik könnyű, a másik picit nehezebb. Az első, hogy harc közben ne lehessen a gyorsutazás funkcióval „teleportálni”. A másik pedig, hogy kivédjék azt, amikor valaki mögött a gyorsutazás révén egyszer csak felbukkan egy másik játékos és hátulról rátámad. Ezt védett zónákkal lehetne kiküszöbölni vagy a funkció használata utáni időszakos fegyverhasználati korlátozással. Igen ám, csakhogy utóbbival prédává tennék az épp megérkező játékosokat azok számára, akik a környéken lesben állnak.
 


Akárhogy is lesz, ezekre a kérdésekre választ és megoldást kell találnia a Bethesdának. A premierre november 14-én kerül sor, vagyis már nincs túl sok idejük ezek kikísérletezésére. Ekkor PC mellett PlayStation 4-re és Xbox One-ra érkezik meg a Fallout 76.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Árnyékok, katanák és hűség - Assasins Creed : Shadows
Tipp 
2025 márc 21.
Árnyékok, katanák és hűség - Assasins Creed : Shadows

Az utóbbi években az Ubisoftról csak rosszat lehetett hallani. Nagyon érződik, hogy a cég kollektív munkamorálja és a játékokhoz való hozzáállás 180 fokos fordulatot vett : az igényes és jól kidolgozott játékok helyett bugokkal teli félkész játékokat dobtak ki piacra, amelyek tele voltak mikro tranzakciókkal. Azt már mondanom se kell, hogy senkinek sem szimpatikus ez a hozzáállás. A fentebb említettek mellett fontos megemlíteni a nyugati cégekre jellemző “woke-osodás” jelenségét is, amely alól az Ubisoft sem kivétel. Az Ubisoft nagyon vékony jégen táncol, elmondásuk szerint az AC : Shadows fejlesztőinek a fele még sohasem dolgozott videójátékon. Vajon megmenthető-e még a cég, vagy ez lesz az utolsó Ubisoft játék?

Még több cikk

HOZZÁSZÓLÁSOK

Hozzászóláshoz előbb jelentkezzen be!