Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
AQUA Webáruház
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.aqua.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://www.aqua.hu/aszf.html és letölthető az alábbi linkről.
A szolgáltató neve: AQUA Optima Kft. és Dot-Compker Kft.
A szolgáltató székhelye: 1117 Budapest, Karinthy Frigyes út 17. és 1142 Budapest, Komáromi út 39.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]
Cégjegyzékszáma: 01-09-731455 és 01-09-889813
Adószáma: 13363479-2-43 és 14120204-2-42
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma:+ 36 1 244 24 24
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
KMAK Kelet-Magyarországi Adatközpont Kft.
5000 Szolnok, Boldog Sándor István körút 4. (Vízügyi Székház) 2.34
Telefon: 0670/364-2297
A panaszügyintézés üzleteinkben történik az alábbi nyitva tartási időben:
AQUA Webáruház (Váci út)
1132 Budapest, Váci út 20-26..
Tel.: +36 1 244-2424
Nyitvatartási idő
AQUA Webáruház (Karinthy utca)
1117 Budapest, Karinthy Frigyes út 17.
Tel.: +36 1 244-2424
Nyitvatartási idő
AQUA Webáruház (Pólus Pont)
1152 Budapest, Szentmihályi út 137.
Tel.: +36 1 244-2424
Nyitvatartási idő
AQUA Webáruház (Székesfehérvár)
8000 Székesfehérvár, Tolnai u. 1.
Tel.: +36 1 244-2424
Nyitvatartási idő
AQUA Webáruház (Expressz)
1048 Budapest, Tenkefürdő utca 5.
Tel.: +36 1 244-2424
Nyitvatartási idő
Alapvető rendelkezések:
AQUA WEBÁRUHÁZ Expressz:
1048 Budapest, Tenkefürdő u. 5. Nyitvatartási idő
AQUA WEBÁRUHÁZ Váci út:
1132 Budapest, Váci út 20-26. Nyitvatartási idő
AQUA WEBÁRUHÁZ Karinthy út:
1117 BUDAPEST, Karinthy Frigyes út 17. Nyitvatartási idő
AQUA WEBÁRUHÁZ Pólus Pont:
1152 BUDAPEST, Szentmihályi út 137. Nyitvatartási idő
AQUA WEBÁRUHÁZ Székesfehérvár:
8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, Tolnai utca 1. Nyitvatartási idő
Felhívjuk a kedves vásárlóink figyelmét, hogy a kozmetikumok és ruházati termékek csak házhozszállítással vagy az AQUA WEBÁRUHÁZ Expressz üzletünkben vehetőek át!
Pick Pack Pont esetén,
A szállítási költség: 990 Ft + Utánvét kezelési díj 290 Ft
Foxpost csomagautomata esetén,
A szállítási költség: 990 Ft + Utánvét kezelési díj 290 Ft
Posta Pont esetén,
A szállítási költség: 990 Ft + Utánvét kezelési díj 290 Ft
Posta Csomagautomata esetén,
A szállítási költség: 990 Ft + Utánvét kezelési díj 290 Ft
Házhozszállítás esetén,
A szállítási költség: 1190 Ft + Utánvét kezelési díj 290 Ft
GLS Flex Delivery esetén,
A szállítási költség: 1490 Ft + Utánvét kezelési díj 290 Ft
Nagycsomagos kiszállítás esetén,
A szállítási költség: 4 990 Ft + utánvét fizetési módra nincs lehetőség, a szállítási díj 1 db termékre vonatkozik
Amennyiben több darab termék kerül megrendelésre a nagycsomagos kiszállítással, akkor a darabszámnak megfelelően változik a szállítási költség. Pl: 1 db 4 990 Ft, 2 db 9 980 Ft stb.
A nagycsomag kiszállítás egész Magyarország területén elérhető. Ezen kiszállítási mód akkor választható, amennyiben a megrendelt termék súlya 40 és 80 kg között van, nagyháztartási gép, nem ESD termék, és TV vásárlása esetén a készülék átmérője több, mint 65”. A televíziókat és nagyháztartási eszközöket a házhozszállítást követően a megadott szállítási címen ki is csomagoljuk. A BEÜZEMELÉST ezen szolgáltatás NEM tartalmazza! Viszont a régi, használt gépeket elszállítjuk, amennyiben ez a Megjegyzés rovatban jelzésre kerül. A megrendelt terméket a beérkezést követő 3 munkanapon belül szállítjuk ki. Termékenként a tömeg maximum 80 kg lehet, a szállítási díj 1 db termékre vonatkozik. Ilyen súlyú termékek esetén bolti átvételt nem tudunk biztosítani, csak a Tenkefürdő utcai telephelyünkön van személyes átvételre lehetőség. 80 kg súly feletti termékek esetén egyedi árat kalkulál a Szolgáltató.
Akciók esetén a fentebb megadott szállítási költségektől negatív irányba eltérhet a Szolgáltató.
Miután Szolgáltató több szállító céggel dolgozik együtt előfordulhat, hogy előre nem látható okok miatt a Felhasználó nem az általa választott futár cégtől kapja meg az árut, hanem egy másik futártól. Természetesen ez a Felhasználónak nem jelent többlet költséget.
6. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy Felhasználó elálljon a szerződéstől.
7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni (hiszen így tudja bizonyítani, hogy sérülten kapta kézhez a terméket), sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron lévő termékek esetén:
10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
11. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (szerződés létrejötte).
A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron NEM lévő termékek esetén:
12. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
13. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.
14. Szolgáltató levélben tájékoztatja a Felhasználót, hogy a berendelte a megvásárolni kívánt a termék(ek)et. Ezzel szerződés még nem jön létre a felek között.
15. Amint beérkezett a megvásárolni kívánt termék Szolgáltatóhoz, egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (a szerződés ekkor jön létre a felek között.
16. Felhívjuk a Felhasználóink figyelmét, hogy amennyiben nem személyes átvétellel kérik a megrendelt termékek teljesítését, úgy az elektronikus szerződés a Dot-Compker Accessories Korlátolt Felelősségű Társasággal jön létre, míg személyes átvétel esetén az AQUA Optima Kft.-vel.
17. Különleges szabályok faházak értékesítése esetén:
A forgalmazó adatai:
Gartenpro Kft.
Székhely: 9444. Fertőszentmiklós, Soproni úti Ipartelep
Adószám: 11123648-2-08
Cégjegyzékszám: 08-09-003024
Telefon:(+36) 99/544-521, (+36) 99/544-520
Fax:(+36) 99/380-177
Levélcím: 9444 Fertőszentmiklós Pf. 6
E-mail: [email protected]
18. Különleges szabályok klímaberendezések értékesítése esetén:
19. Különleges szabályok digitális adattartalmak értékesítése esetén:
A rendelés menete:
Figyelem: sikeres tranzakció esetén a termék már vissza nem váltható, a forgalomból nem kivonható.
A vásárlással fogyasztó nyilatkozik, és tudomásul veszi, hogy a teljesítést Szolgáltató a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és hogy a teljesítés megkezdését (sikeres tranzakció) követően elveszíti az elállási jogát.
Bővebb információ az ESD licenc vásárlásról: https://www.aqua.hu/hirek/bemutatjuk-az-esd-licencet.html
Szolgáltató a digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről; továbbá a digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való bármilyen vonatkozó együttműködési képességéről az ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően Szolgáltató az alábbi oldalon ad részletes tájékoztatást: https://www.aqua.hu/esd.htmlTovábbá a fenti leírások minden termékkel együtt elérhetők.
20. Egyéb termékek rendelésének különleges szabályai:
A La Sommeliere márkájú borhűtőket közvetlenül az Optitech Kft. (Székhely: 1161 Budapest, Rákosi út. 131., Adószám: 10957800-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-363578, Telefon: (+36) 1/402-0412, (+36) 1/402-1373, Levélcím: 1161 Budapest, Rákosi út. 131., E-mail: [email protected]) szállítja ki a vásárló által megadott címre.
21. Az előrendelés különleges szabályai
Az előrendelés előjegyzés egy olyan termékre, ami a jövőben fog megjelenni, a rendelés pillanatában még nem létezik. Előnye, hogy az előrendelő Felhasználó a termék megjelenésekor hamarabb jut hozzá a termékhez, illetve bizonyos esetekben előrendelői bónuszt is kaphat a Felhasználó.
Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a termék megjelenéséig az adott termék ára, illetve maga a megjelenési időpont is változhat.
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
Nem illeti meg elállási jog a Fogyasztót (amennyiben kipróbálta, használatba vette a terméket), olyan termékekre amely alkalmas szennyvíz, mosadék víz, talajvíz szivattyúzására.
Nem illeti meg elállási jog a Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Nem illeti meg a fogyasztót az elállás joga higiéniai termékek esetében.
Ilyen termékek:
Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót a csomagolásból kibontott és ki/felpróbált olyan testnyílásba (fül, orr) helyezhető (higiéniai) termék, illetve minden olyan termék esetében, amely test nedvvel érintkezhet, azt felszívhatja.
Ilyen termékek:
Mobil telefonok, okos karkötők, regisztrációhoz kötött termékek (Pl. Apple termékek, Androidos készülékek, Windows operációs rendszert futtató készülékek, applikációhoz párosított okos eszközök, okos karkötők, aktivitásmérők, okos órák) esetében is gyakorolható az elállási jog, azonban addig, amíg Fogyasztó az elállás tárgyát képező készüléken mindenféle regisztrációt, nyomkövető funkciót, felhasználói fiókot, applikációhoz párosítást meg nem szüntet, töröl, addig az adott termék értékcsökkentnek tekinthető, hiszen újra már NEM értékesíthető - ezzel a fogyasztónak számolnia kell.
A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
Elállási jog gyakorlásának a menete:
7. 1 Kellékszavatosság
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
7.2 Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék árának a visszafizetését csak akkor kérheti, ha a javítás vagy a csere nem lehetséges.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3 Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a felhasználó fogyasztónak minősül.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Törekedni kell a 15 napra
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7.4. Pixelbiztos:
A Pixelbiztos szolgáltatás az Aqua Optima Kft. bizonyos LCD technológiával rendelkező termékekhez - Okostelefon, Okosóra, Tablet, Phablet, PhonePad, Laptop, Notebook, Netbook, Ultrabook, valamint Hibrid notebook – értékesített jótállási szolgáltatása. A Pixelbiztos szolgáltatás kizárólag gyári új, bontatlan (gyárilag leragasztott) csomagolású termékekre köthető. Felbontott, csomagolássérült, újra csomagolt, használt termékre a szolgáltatás nem köthető meg.
A Pixelbiztos szolgáltatás keretében az Aqua Optima Kft. vállalja, hogy a tájékoztatóban/termékleírásban (http://www.aqua.hu/pbiztos.html) részletezett jótálláson kívül eső esetleges kijelző-hibák esetén a készüléket a jogszabályon alapuló kötelező jótálláson felül garanciális ügyintézés alá vonja, és az ott részletezettek szerint gondoskodik a cseréről illetve a termék árának visszafizetésről – a pixelgarancia díjának fejében.
A Pixelbiztos szolgáltatás minden esetben a megvásárolt egyedi gyártási számú termékhez kötődik, más termékre nem „átvihető”. A Pixelbiztos szolgáltatás egyedi gyári számmal rendelkezik, amely a felhasználástól számítva a biztosított termékhez kötődik, ezért más termékhez nem használható fel újra.
Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § és 29. § (1) a) pont szerint a pixelgarancia szolgáltatás tekintetében a termék első bekapcsolása után felmondási jog már nem illeti meg, hiszen a bekapcsolással a fogyasztó a szolgáltatást teljes egészében igénybe veszi, meggyőződhet az esetleges pixelhibákról.
Ha a fogyasztó felmondja a szerződést, bekapcsolt és kipróbált termék esetén köteles megtéríteni a vállalkozásnak a pixelgaranciára vonatkozó költségeit a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 26.§ alapján az alábbiak szerint:
3 napos Pixelbiztos esetén a felmondáskor fogyasztó köteles kifizetni a szolgáltatás eltelt idővel arányos részét.
15 napos Pixelbiztos esetén a felmondáskor fogyasztó köteles kifizetni a szolgáltatás eltelt idővel arányos részét.
45 napos Pixelbiztos esetén a felmondáskor fogyasztó köteles kifizetni a szolgáltatás eltelt idővel arányos részét.
Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.
Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Fax száma: (72) 507-152
Elnök: Dr. Bércesi Ferenc
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: [email protected]; [email protected]
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228. Telefonszáma: (76) 501-525; (76) 501-532; (70) 702-8403
Fax száma: (76) 501-538
Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
Honlap cím: www.bacsbekeltetes.hu
E-mail cím: [email protected]
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976
Fax száma: (66) 324-976
Elnök: Dr. Bagdi László
Honlap cím: www.bmkik.hu
E-mail cím: [email protected]
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501871 (folyamatban lévő ügyek)
Elnök: Dr. Tulipán Péter
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: [email protected]
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
Honlap cím: www.bekeltet.hu
E-mail cím: [email protected]
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: [email protected]
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Elnök: Dr. Vári Kovács József
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: [email protected]; [email protected]
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 Elnök: Dr. Bagoly Beáta
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: [email protected]
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Fax száma: (52) 500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: [email protected]
Heves Megyei Békéltető Testület Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440. Ügyfélfogadás: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. földszint Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615
Elnök: Dr. Gondos István
Honlap cím: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet
E-mail cím: [email protected]
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet Telefonszáma: (20) 373-2570 Fax száma: (56) 370-005
Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
Honlap cím: http://www.iparkamaraszolnok.hu/ugyintezes/bekelteto-testulet
E-mail cím: [email protected]
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Elnök: Dr. Bures Gabriella
Honlap cím: www.kemkik.hu/hu/bekeltet-otilde-testulet
E-mail cím: [email protected]
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Elnök: Dr. Pongó Erik
Honlap cím: www.nkik.hu
E-mail cím: [email protected]
Pest Megyei Békéltető Testület
Székhelye: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)- 269-0703
Elnök: Dr. Koncz Pál
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: [email protected]
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Elnök: Dr. Csapláros Imre
Honlap cím: www.skik.hu/hu/bekelteto-testulet
E-mail cím: [email protected]
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 420-180
Fax száma: (42) 420-180
Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
Honlap cím: www.bekeltetes-szabolcs.hu
E-mail cím: [email protected]
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661; (30) 664-2130
Fax száma: (74) 411-456
Elnök: Mónus Gréta
Honlap cím: https://www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet_2
E-mail cím: [email protected]; [email protected]
Vas Megyei Békéltető Testület
Ügyfélfogadás: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.
Telefonszáma: (94) 312-356; (94) 506-645; (30) 956-6708
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
Honlap cím: www.vasibekelteto.hu
E-mail cím: [email protected]
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: (88) 814-121; (88) 814-111
Fax száma: (88) 412-150
Elnök: Dr. Herjavecz Klára
Honlap cím: www.bekeltetesveszprem.hu
E-mail cím: [email protected]em.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Elnök: Dr. Molnár Sándor
Holap cím: www.bekelteteszala.hu
E-mail cím: [email protected]
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztóvédelemért felelős miniszter által rendeletben kijelölt kamara által működtetett békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Budapest, 2021. január 1.