Készül a Half Life: Alyx, amely jövő tavasszal jelenhet meg.
Vannak olyan videojátékok, amelyekre évtizedek óta várnak a játékosok, de a készítő stúdió (ha még létezik egyáltalán) csak azért sem készíti el őket. Erre a legjobb példa a Half Life 3. Dr. Gordon Freeman első kalandja még 1998-ban jelent meg, majd 2004-ben jött az akkor korszakalkotó Half Life 2. Ám a fejlesztő Valve máig nem bővítette trilógiává a sorozatot. Ehelyett a Half Life 2-höz készített két epizodikus kiegészítőt vagy mellékágat, ám ezt sem fejezte be. Valahogy a stúdiónak baja van a harmadik részekkel…
Nos, egyelőre továbbra sem számolhatunk be a világmegváltó bejelentésről sem a Half Life 3, sem a Half Life 2: Episode 3 kapcsán. De legalább beszámolhatunk arról, hogy tizenhárom évvel a legutóbbi felvonás (az Episode 2) után újra visszatér a sorozat: készül a Half Life: Alyx.
Az Alyx a mai trendeknek megfelelően egy VR-játék lesz, amivel bizonyára sokaknak csalódást kelt. Ugyanakkor érdemes megnézni a fenti előzetest, mert az eddigi egyik legszebb VR-játékhoz lehet majd szerencsénk, ami miatt sokan dönthetnek úgy, hogy beruháznak végre egy VR-felszerelésbe.
A történet az első és második epizódok közötti időkben játszódik, mi pedig Alyx Vance bőrébe bújhatunk, hogy felvegyük a harcot az idegenekkel City 17 utcáin. A fejlesztők ígérete szerint egy vérbeli virtuális élményben lesz részünk, tényleg úgy érezhetjük majd, hogy benne vagyunk a játékban. Minden tereptárggyal interakcióba léphetünk, a két kezünkkel kell átkutatnunk a bútorokat felszerelések után. Az arctámadó kis lényeket is magunknak kell letépnünk az arcunkról.
A Half Life: Alyx a tervek szerint 2020 márciusában landolhat a Steamen. Kompatibilis lesz minden fontosabb PC-s VR-headsettel, így a HTC Vive-val, az Oculus Rifttel, az Oculus Questtel, a Windows Mixed Realityvel és természetesen a Valve Index-szel is. Utóbbira ráadásul ingyen lesz elérhető.
Az utóbbi években az Ubisoftról csak rosszat lehetett hallani. Nagyon érződik, hogy a cég kollektív munkamorálja és a játékokhoz való hozzáállás 180 fokos fordulatot vett : az igényes és jól kidolgozott játékok helyett bugokkal teli félkész játékokat dobtak ki piacra, amelyek tele voltak mikro tranzakciókkal. Azt már mondanom se kell, hogy senkinek sem szimpatikus ez a hozzáállás. A fentebb említettek mellett fontos megemlíteni a nyugati cégekre jellemző “woke-osodás” jelenségét is, amely alól az Ubisoft sem kivétel. Az Ubisoft nagyon vékony jégen táncol, elmondásuk szerint az AC : Shadows fejlesztőinek a fele még sohasem dolgozott videójátékon. Vajon megmenthető-e még a cég, vagy ez lesz az utolsó Ubisoft játék?
HOZZÁSZÓLÁSOK
Hozzászóláshoz előbb jelentkezzen be!