| Fontos tájékoztatás az AQUA webáruház üzemeltetéséről! | További információ! |
Az ukrán GSC Game World stúdió 2006-ban sok éves fejlesztés után dobta piacra a STALKER: Shadow of Chernobyl című túlélőjátékát. Akkor a fejlesztést maratoninak élte meg mindenki és a végeredmény sajnos fele annyit sem tudott, mint amennyit eredetileg ígértek a készítők. Mégis, a S.T.A.L.K.E.R. mára igazi kultjátékká vált. Ezért is volt örömteli, amikor 2010-ben – 14 évvel ezelőtt – bejelentették, hogy készül a S.T.A.L.K.E.R. 2. Akkor még senki sem sejtette, hogy ez a projekt ennyire hosszúra nyúlik majd.
De az idő közben S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylra átkeresztelt játék a minap végül csak megjelent. De sajnos dacára a másfél évtizednyi fejlesztési időnek, a premier finoman szólva sem zökkenőmentes. A játékban hemzsegnek a hibák, amelyek főleg az MI-t, de még inkább a grafikát érintik. A vizuális megvalósítás önmagában is felemás, viszont a nagyobb gond az, hogy rettentő instabil a játék, indokolatlan frame dropok nehezítik a játékosok életét.
De ezekkel együtt is érezhető, hogy rengeteg munka és hatalmas potenciál van a játékban. A zóna hatalmas és aprólékosan kidolgozott, ráadásul csurig van tennivalóval. A játékmenet még sok sebből vérzik, de ha rendbe teszik a mesterséges intelligenciát és kijavítják a hibákat, roppant szórakoztató és izgalmas a csernobili zónában bóklászni.
A S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl hosszú utat járt be a premierig, de még nem ért az útja végére. A fejlesztők folyamatosan dolgoznak a hibák javításán, remélhetőleg nem tart majd évekig, mire tényleg élvezhető és játszható állapotba kalapálják a játékot, amely PC-re és Xbox Series X-re jelent meg.
Az utóbbi években az Ubisoftról csak rosszat lehetett hallani. Nagyon érződik, hogy a cég kollektív munkamorálja és a játékokhoz való hozzáállás 180 fokos fordulatot vett : az igényes és jól kidolgozott játékok helyett bugokkal teli félkész játékokat dobtak ki piacra, amelyek tele voltak mikro tranzakciókkal. Azt már mondanom se kell, hogy senkinek sem szimpatikus ez a hozzáállás. A fentebb említettek mellett fontos megemlíteni a nyugati cégekre jellemző “woke-osodás” jelenségét is, amely alól az Ubisoft sem kivétel. Az Ubisoft nagyon vékony jégen táncol, elmondásuk szerint az AC : Shadows fejlesztőinek a fele még sohasem dolgozott videójátékon. Vajon megmenthető-e még a cég, vagy ez lesz az utolsó Ubisoft játék?
Az előzetes terveknek megfelelően a minap megérkezett a új kiadás.
A franchise egész eddigi fennállása során Xbox exkluzív volt, ebből csak a PC kedvéért engedett.
Érdekes túlélő-kalandjáték készül, amelyben az erdő lesz a barátunk és ellenségünk.
Szinte napra pontosan egy évvel a konzolos premier után jön a PC-s változat.
A mechanikus klaviatúra kifejezetten mutatós darab, használata viszont meglepően csendes lesz.
Új kooperatív játékon dolgozik az A Way Out és az It Takes Two alkotója.
HOZZÁSZÓLÁSOK
Hozzászóláshoz előbb jelentkezzen be!