Pünkösd ünnepe miatt üzleteink június 8-án vasárnap és június 9-én hétfőn ZÁRVA TARTANAK!
Kosár 0

Úgy látszik a kosarad üres!

0

áPR

02

0 hozzászólás

Ismét kapható A Mars terraformálása társasjáték

A tavalyi évben gyakorlatilag a legismertebb társasjáték lett a Mars terraformálása Magyarországon, ami ilyen rövid idő alatt még arra is képes volt, hogy felkűzdje magát a BoardGameGeek top 100-as listájára is. Több mint 14 nyelven jelent meg, nem rég magyarul is és hamar a társasjáték-fanok kedvencévé vált.

A Mars terraformálását egészen szokatlan módon egy családi vállalkozás készítette el. 16 testvér, akik kezdettől fogva apjuk házi készítésű társasjátékaival foglalták el magukat, úgy döntött, hogy a tapasztalatukat egyesítik egy táblajátékban. Habár nehezen találtak kiadót, aki támogatta volna az ötletüket, hiszen gyakorlatilag korábban semmilyen ilyen irányú tapasztalattal nem rendelkeztek, végül a Fryxelius család 2011-ben megalapította a FryxGames-t. Összesen négy testvér viszi a céget, de az ötletelésben mindannyian részt vesznek. 



A dobozban nem találni dobókockát, helyette körökre osztott meccsben telik az idő. A kártyák, a folyamatok és a történetek a tudomány mai állása szerint mind megvalósíthatóak, ez rengeteget hozzá tesz a játékélményhez. Egy-egy kör végén az adott generáció konkrétan meghal, így az előző körben elért teljesítményeinknek és szabályozásainknak az utódok aratják le a termését. A játék elején rögtön meg kell határoznunk a két véletlenszerű kártyánk közül, hogy milyen céget vagy szervezetet szeretnénk képviselni, ezzel befolyásolva a játékstílusunkat, a képességeinket és a kezdőtőkénket.

Habár elsőre bonyolultnak tűnhetnek a szabályok, hamar ráébredünk, hogy minden teljesen logikusan épül fel, egy-két kör után gyakorlatilag magától megy a szabálykövetés. Rengeteg tényezőre kell egyszerre figyelni, de ez sem akadályoz meg minket abban, hogy több órára elvesszünk a játékban a családtagjainkkal vagy a barátainkkal. A kombinációk sokasága a végtelenhez közelít, így gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy kétszer ugyanúgy alakulna a játék.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Árnyékok, katanák és hűség - Assasins Creed : Shadows
Tipp 
2025 márc 21.
Árnyékok, katanák és hűség - Assasins Creed : Shadows

Az utóbbi években az Ubisoftról csak rosszat lehetett hallani. Nagyon érződik, hogy a cég kollektív munkamorálja és a játékokhoz való hozzáállás 180 fokos fordulatot vett : az igényes és jól kidolgozott játékok helyett bugokkal teli félkész játékokat dobtak ki piacra, amelyek tele voltak mikro tranzakciókkal. Azt már mondanom se kell, hogy senkinek sem szimpatikus ez a hozzáállás. A fentebb említettek mellett fontos megemlíteni a nyugati cégekre jellemző “woke-osodás” jelenségét is, amely alól az Ubisoft sem kivétel. Az Ubisoft nagyon vékony jégen táncol, elmondásuk szerint az AC : Shadows fejlesztőinek a fele még sohasem dolgozott videójátékon. Vajon megmenthető-e még a cég, vagy ez lesz az utolsó Ubisoft játék?

Még több cikk

HOZZÁSZÓLÁSOK

Hozzászóláshoz előbb jelentkezzen be!